#velünkkönnyebb blog

Gyakorlat teszi a mestert...

2020. október 09. - KAnett

Cégünk jó kapcsolatokat ápol több felsőoktatási intézménnyel, így időnként lehetőség nyílik arra, hogy pár hetes szakmai gyakorlaton részt vehessen Nálunk egy-egy hallgató. Idén is volt szerencsénk egy diákot, Somát mentorálni, bár csak távmunkában, de így is mindkét félnek igen hasznos hetek voltak ezek. Somával már nem először működtünk együtt, hiszen a tavaly zárult nagysikerű  AgriGo4Cities projektünkben is közösen dolgoztunk.

studio-republic-fotkkqwnmq4-unsplash.jpg

És hogy Ő hogyan érezte magát, milyen tapasztalatokat gyűjtött? Nézzétek csak:

Heiner Soma Ádámnak hívnak. Geográfus mesterszakos hallgató vagyok a Szegedi Tudományegyetemen. 2018 őszén kerültem először kapcsolatba a KDRIÜ-vel, amikor eljutott hozzám a hír, hogy lehetőséget kínálnak az egyetem földrajzos hallgatói számára, szakmai gyakorlat elvégzésére. Akkori Földrajz alapszakosként kapva kaptam a lehetőségen. A projekt, amelybe be kellett segítenem egy nemzetközi, Európai Uniós INTERREG projekt volt, az AgriGo4Cities, amely a városi és városkörnyéki mezőgazdaság és a közösségi alapú tervezés meghonosításával foglalkozott Kelet-Közép-Európában és Kelet-Európában. A projektben munkacsomag-vezetőként részt vett a cég egyik projektmenedzsere, Szalók Máté, - korábbi SZTE-s hallgató – aki az akkori gyakorlat során a koordinátorom volt. Rajta kívül Bende Csaba (akkor még junior tanácsadóként) is részt vett a projektben, aki PhD tanulmányait szintén a Szegedi Tudományegyetemen végezte, éppen városi és városkörnyéki mezőgazdaság témában.

A projekt során fő feladatom a székesfehérvári kiskertek és közösségi kertek használóival előzetesen felvett interjúk legépelése és angol nyelvre fordítása volt. Ezen kívül egy hallgatótársammal, illetve a cég már korábban említett két munkatársával közösen részt vettünk a projekt egyik nemzetközi meetingjén és workshopján Bulgáriában, Blagoevgradban. Ezen az eseményen egy teljesen új világ tárult elém, hiszen testközelből figyelhettem, hogyan zajlik egy nemzetközi projekt, részletesen megismerkedtem annak elemeivel.

pixel-cells-3974186_1280.png

Maga a gyakorlat már csak azért is újszerű volt számomra, mert korábban nem is tudtam róla, hogy a projektmenedzsment kiváló elhelyezkedési lehetőséget jelent geográfusok számára. A KDRIÜ-t pedig mint egy rugalmas, vidám csapatot ismertem meg, akik összecsiszolódott csapatként együtt birkóznak meg az eléjük kerülő feladatokkal, problémákkal és kihívásokkal.

A történet ezzel nem ért véget, mert alap- (BSc) és mesterszakon (MSc) külön-külön van szakmai gyakorlat. Így Geográfus mesterszakosként 2020 nyarán ismét felvettem a kapcsolatot a KDRIÜ-vel. Elég hamar választ is kaptam, és egy online egyeztetés után már végezhettem is a feladatokat. Ezúttal Bende Csaba töltötte be a koordinátor szerepét, aki minden erejével azon volt, hogy olyan feladatokat adjon, amelyek szakmaiak, érdekesek, és hosszútávon is hasznom származhat belőlük (a nyári időszak nem a legpörgősebb projektek szempontjából). A legtöbb feladat a projektkommunikáció köréhez kapcsolódott. Itt részletesen olyan feladataim voltak, mint az éppen futó projektekkel (InnoSchool, HoCare2.0) kapcsolatos esettanulmányok gyűjtése és kidolgozása Facebook posztok formájában. A feladat előtt néhány online minikurzust is elvégezhettem, amik sok hasznos információval láttak el a témáról. Mindemellett egy online videó szerkesztővel is megismerkedtem, aminek segítségével a Hocare2.0 projekttel kapcsolatos pályázati felhíváshoz szerkeszthettem videót. Ezen kívül sok kisebb feladatom is volt. Olyan oldalakkal és megoldásokkal ismerkedtem meg, amelyeknek a későbbi munkáim során is hasznát tudom venni. 

Reméljük, hogy ez a sikeres együttműködés továbbra is folytatódik! Mi bízunk benne!

A bejegyzés trackback címe:

https://kdriu.blog.hu/api/trackback/id/tr5116232266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása