#velünkkönnyebb blog

Te még iszol tejet?

2020. január 21. - KDRIÜ Blog

A hitelességről és a szemléletformálásról másképp

A 2LIFES projekten és a környezettudatosság kérdésein munkálkodva jött szembe a következő poszt: Te még iszol tejet? A válasz, amit megfogalmaztam magamban, hogy igen, iszom, és? Mert akkor Te a Föld nevű bolygó legnagyobb ellensége vagy! - hiszen az állattartást és ezen belül is a nagyüzemi állattartást támogatod!

1_2.jpg

glass-1587258_1920.jpg

Itt leakadtam, végül a következőkre jutottam. Igen, iszom tejet. Mert szeretem és mert kipróbáltam az összes (tényleg az összes) növényi alapú tejet és sajna nekem tejeskávénak egyik sem jött be, úgyhogy azóta is megvásárolom az 1,5% zsírtartalmú tehéntejet, amiből minden nap, iszom tejeskávét. Nem tartom ettől rossz embernek magam, és abban is hiszek, hogy mezőgazdálkodni sem csak nagyüzemi méretekben lehet, sok-sok jó példát tudok felsorolni, csak azokról ritkán esik szó. Részt vettem egyszer egy olyan tehénfejésen (amúgy falusi lányként sok tehénfejésen részt vettem a nagymamámmal :) ), ami után egy legalább 20 perces állatcsiki, szeretgetés, ölelkezés és köszönetnyilvánítás következett, ugye ezek nem nagyüzemi módszerek?

Szóval iszom tejet, de, hogy ne a nagyüzemi állattartást támogassam, megválaszthatom, hogy honnan vásárolom, dönthetek arról, hogy milyen mennyiségben fogyasztom, és arról is, hogy ha nem a tejeskávéról van szó, akkor mivel helyettesíthetem.

Műanyagzacskót is használok! És ettől sem érzem magam bűnözőnek. Azért, mert nagyon kevésszer fordul elő, és nem a boltból hozom haza, hanem itthon használom arra, hogy a zsemle, kifli puha maradjon. Egy zacsi hetekig kitart erre a célra, ritkán dobjuk ki, de akkor már tényleg megérett a cserére állapotban van. Ettől sem vagyok rossz úgy gondolom, sőt, ha többen használnánk csak ekkora mértékben a műanyag zacskókat, akkor sokat tennénk a környezetünkért.

Mindezzel arra szeretném a figyelmet felhívni, hogy szerintem nem kell mindenen azonnal és egy lépésben változtatni, igenis lehetsz hiteles szemléletformáló (vagy követendő példa) akkor is, ha pici lépéseket teszel a környezetedért! Például, ha nem veszel újat, hanem újrahasználsz ruhákat, korikat, játékokat. Ha csereberélsz karácsonyfadíszeket vagy a gyermeked életkorának megfelelő játékokat. Ha kölcsönadod másoknak a kinőtt biciklit….és hosszasan lehet még folytatni!

Te mit gondolsz erről? Neked mik az apró lépéseid?

 

Baráth Gabi

A bejegyzés trackback címe:

https://kdriu.blog.hu/api/trackback/id/tr8415419656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása